Tips & tricks: zelfbruiner


Sinds vorig jaar ben ik het af en toe aan het gebruiken, ik heb het over zelfbruiner. Ik ben van mezelf redelijk bleek en ik word ook niet snel bruin, alleen mijn gezicht, schouders en armen krijgen wel een tintje. Op zich heb ik er niet zo'n problemen mee maar het is natuurlijk leuk om wel eens een tan te hebben. Zonnebank vind ik tien keer niks (en bovendien slecht voor je huid) dus zelfbruiner is de goede oplossing. Na het gebruiken ervan heb ik nu wat tips voor jullie voor als jullie ook eens zelfbruiner willen gebruiken. Als je een licht kleurtje wil zonder de zon of zonnebank is het namelijk ideaal!


Dit zijn de drie zelfbruin-producten die ik op dit moment gebruik. Ik heb ook wel eens de zelfbruiners van Etos en Kruidvat huismerk geprobeerd maar daar was ik geen fan van! Deze drie producten heb ik gekocht in de DM, in Duitsland en zijn van het merk Sun Dance. Links is een lotion voor het lichaam, midden een spray voor het lichaam en rechts een lotion voor het gezicht. Persoonlijk vind ik de lotions fijner werken dan de spray, deze brengen namelijk wat egaler aan!


En nu mijn 'Tips & tricks'!

  • Zorg dat je huid goed gevoed is, dus smeer 'm een paar dagen lang goed in met bodylotion. Zelfbruiner op een heel droge huid brengt niet goed aan en zal vlekken geven.
  • Geef je huid een goede scrubbeurt alvorens je zelfbruiner gaat gebruiken.
  • Laat de zelfbruiner goed intrekken voordat je kleren aandoet, ik raad minstens tien minuten/een kwartier aan. Anders krijg je vlekken op lichte kleren.
  • Gebruik een plastic handschoen als je een zelfbruinlotion gebruikt, ook al was je na gebruik goed je handen ze zullen na een aantal keren toch verkleuren (hier heb ik veel ervaring mee, haha!)
  • Wees secuur met het aanbrengen van de zelfbruiner, door niet goed uitsmeren krijg je al gauw vlekjes bij je enkels of tenen. 
  • Als je voor de eerste keer zelfbruiner gebruikt doe het dan niet een dag (dan is het resultaat zichtbaar) voor je een speciale gelegenheid hebt of iets in de trant, misschien heb je het product verkeerd gebruikt en zit je onder de vlekken, not charming! 
Gebruik je wel eens zelfbruiner en zo ja, wat is jouw ervaring ermee?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.