Mijn droomtoekomst

De afgelopen dagen heb ik veel gepraat (eerder gefantaseerd) over mijn toekomst. Het komt vooral omdat mijn broer volgende maand op reis gaat voor vijf maanden, naar Thailand en Australië, en ik ook wordt meegesleurd met al zijn voorbereidingen. Ik kreeg gelijk ook zin om na te denken over hoe mijn wereldreis eruit gaat zien, want ja die moet ook komen! En daarbij ging ik dan ook bedenken hoe mijn droomhuis en studie zullen zijn, heerlijk vind ik het soms om alvast na te denken over wat komen gaat. :)

Droom wereldreis
Dit is het allerleukste gedeelte, een droomreis bedenken! Ik heb ook gezien hoe makkelijk het is om zo'n reis te plannen en om geld te sparen. Dat motiveert me alleen maar meer. Het liefst ga ik dan tussen mijn bachelor en master studie (over zo'n zes jaar dus) één jaar vrij nemen, een half jaar om te sparen en het andere halve om te reizen. De locaties? Ik heb geen idee! Er zijn zo veel plekken die ik wil bezoeken, maar het moet er wel zonnig zijn. Ik ben echt een meisje van het zuiden, daar komen mijn joegoslavische roots weer bij kijken. ;)  

Roos is op dit moment al in Sydney voor haar studie en ze blijft daar vijf maanden. Mijn broer komt uiteindelijk ook naar haar toe, eind april. Zo jaloers! Het lijkt me echt geweldig in Australië, zowel de sfeer (ik heb veel goeds gehoord van Roos en haar familie) als de omgeving. 

Hawaii is gewoon een échte droomlocatie, de kans is namelijk heel groot dat ik daar alleen in mijn dromen kom. Zucht.. 

Miami lijkt me nog het meest toegankelijk van al deze plaatsen en de kans is groot dat ik daar ooit ook naartoe ga. Ik heb daar familie wonen, in Orlando dan, en ze zeiden dat wij altijd mogen langskomen haha! En voor €600 heb je al een retourtje, zo moeilijk is het toch niet om dat te sparen? ;)

Droomhuis


Gisteren vroeg iemand naar mijn droomhuis en eigenlijk was dat de eerste keer dat ik erover na ging denken. Wat is dat een moeilijke vraag zeg! Vooral in Nederland heb je niet veel mogelijkheden als het gaat om huizen, maar misschien is dat gewoon een reden om niet in Nederland te blijven? Ik hou in ieder geval van gezelligheid, een huis mag echt niet te groot zijn. Ook moet er veel licht zijn en een mooie omgeving mag ook niet ontbreken. Bovenstaande woonkamer is bijvoorbeeld perfect! 


Tsja, de kans dat ik ooit zo'n huis krijg is vrij klein. Of niet aanwezig zelfs.. Maar ik ben nog steeds aan het fantaseren! Zien er beide prachtig uit toch? Vooral dat eerste huis zou ik zo kopen als ik er geld voor had .. en wist waar het überhaupt was haha!

Droombaan

Dit dus! Ik zou heel graag psychologie willen studeren in Maastricht en dan een master forensische psychologie. Forensische psychologie is werken met daders en slachtoffers van misdrijven en dit lijkt mij echt ontzettend interessant. Ik weet natuurlijk niet of mijn mening in de loop der tijden veranderd, maar ik heb gelukkig nog twee jaar om erover na te denken. ;)
Ow en niet te vergeten, Livewithlipstick! Ik heb écht geen idee hoe lang we het nog vol gaan houden met bloggen, maar het lijkt me wel heel gaaf als we over een paar jaar nog steeds een blog hebben.

Hoe ziet jouw droomtoekomst eruit?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.