Step by step: Valentine Marshmallow Cupcakes!


Morgen is het Valentijnsdag! Voor mij staat er niks op de planning maar dat betekend niet dat ik er niks aan kan doen. Zo gaan Dajana en ik op school wat snoep hartjes uitdelen en heb ik gisteren 'valentijns' cupcakes gebakken. Ik heb ongeveer hetzelfde recept gevolgd zoals hier  maar dit keer heb ik er meer een foto-tutorial van gemaakt. Ik heb er marshmallows in verwerkt die we van USfoodz hadden gekregen, om eens wat nieuws te proberen!

Links alle ingrediënten voor de cupcakes zelf en rechts voor de frosting. Voor hoeveel je van alles moet hebben verwijs ik je door naar dit artikel, het recept had ik dit keer door te helft gedaan.


1. Ik begin met de 'natte' ingrediënten, ik meng de boter en de eieren. Ik heb voor de cupcakes vloeibare boter gebruikt maar je kan natuurlijk ook vaste roomboter gewoon smelten.
2. Vervolgens gooi ik alle droge ingrediënten erdoorheen.
3. Ik zet de cupcake vormpjes klaar en de vorm voor de mini-cupcakes vet ik in met wat boter.
4. Mix het hele beslag glad met de mixer.


5. Doe het beslag in de vormpjes en druk er dat een (mini)-marshmallow in. Uiteindelijk had ik er wat meer marshmallow in kunnen doen om het toch iets beter te kunnen proeven.
6. In de oven! Voor de kleintjes waren 15 minuten genoeg en voor de grotere 20 minuten.
7. + 8. Alles uit de oven en uit de vorm gehaald! Die mini-cupcakes uit de vorm halen was achteraf eigenlijk een ramp, de helft was afgebroken :-(


Daarna heb ik de frosting gemaakt, die kan je ook gewoon maken tijdens dat de cupcakes in de oven zitten.
9. De boter smelt ik gewoon in de magnetron, dat vind ik iets makkelijker en sneller dan au-bain-marie. Bij de boter heb ik nog wat marshmallows gesmolten, vandaag de witte dingetjes die je ziet.
10. Als de boter wat is afgekoeld meng ik de poedersuiker erdoorheen.
11. Met de mixer meng je het geheel, bij mij was de frosting dit keer wat te lopend dus heb ik er nog wat bloem bijgedaan. Maar pas daarmee op, want de frosting wordt daardoor weer snel té hard!
12. De frosting gaat op de cupcakes en (buiten beeld) strooi ik er nog wat suiker hartjes op.


En tada! Je hebt nu ontzettend leuke cupcakes om uit te delen aan je valentijn. Nouja, ik eet ze gewoon zelf op! ;-)

Ga jij iets speciaals doen voor Valentijnsdag?


Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.