5 ways to stop overthinking


Iedereen denkt wel eens te veel na. Soms is het zo erg dat je gewoon moe wordt van je eigen gedachtes, dan ga je zelfs nadenken over het feit dat je te veel over iets nadenkt. Not good! Je zit dan echt vast in een soort van kring en zowel je concentratie als gezond verstand laten je in de steek. Dit soort momenten heb ik dus heel vaak als ik werkelijk níks doe, daarom hou ik ook niet van luie dagen.

In de dagen dat ik toch niks te doen heb, verzin ik wel iets. Ik ben een pro als het gaat om de tijd doden zonder er bij na te denken, haha! Maar als je toch in een battle met je Dus hierbij mijn tips...  
  • Schrijf je gedachtes op, een hele goeie! Doe het om het simpelweg van je af te schrijven, of doe het om alles op een rijtje te zetten. In je hoofd klinkt het als een warboel (aangezien je steeds vergeet waar je net aan hebt gedacht), maar op papier ziet het er ineens allemaal logisch uit. Ben je bijvoorbeeld aan het twijfelen tussen twee dingen? Schrijf alle voor- en nadelen op. Meestal zie je wel echt dat één van de twee keuzes meer voordelen heeft, en zo niet dan zeg ik: volg je gevoel.
  • Word je eigen psycholoog, ga eens na waarom je zo over dingen nadenkt. Bedenk eens welke gedachtes nuttig zijn en welke juist een gevolg zijn van het overdenken. Meestal heb je zelfs situaties en problemen in je hoofd gecreëerd die er niet eens zijn of kunnen ontstaan! Maar let op, ga hier niet té diep op in want dan ben je dus aan het overdenken over het overdenken. 
  • Het is altijd fijn als je je verhaal kwijt kunt bij iemand, persoonlijk is whatsapp een beetje mijn uitlaatpunt. Er is altijd wel iemand tegen wie ik kan klagen.. ;) Het is als eerste fijn om gewoon te weten dat iemand met je meeleeft, maar nog fijner is het als iemand je op kan beuren en je advies kan geven.
  • Ga iets doen waarbij je niet zo na moet denken, laat je hersens even rusten. Koken, joggen (in deze kou is dat geweldig, echt waar), douchen (wel met de radio hard aan), nagels lakken/nailarten, whatever. Alles is goed, zolang je maar bezig bent!
  • Ten slotte, laat het jezelf niet toe om hoofdpijn te krijgen van al die gedachtes. Denk gewoon eens aan positieve dingen, maak een 'things I love' lijstje of ga een vrolijke film/serie kijken (New Girl helpt bijvoorbeeld altijd ;). 

Over-thinkingchickens_large
Overdenk jij vaak situaties? En zouden deze tips je wat kunnen helpen?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.