Simple 5 minute cake


Ik had er al vaker van gehoord maar het nog nooit geprobeerd: cake in a mug, magnetron cake of hoe je het ook wilt noemen. Het is gewoon een simpele cake (meestal één of twee porties) die je zonder behulp van de oven kunt maken. Toen ik gisteren zin had in iets lekkers (de proefwerkweek is immers afgelopen!) maar simpels wilde ik dit toch eens proberen, ik gebruikte dit recept wat ik vond via bloglovin.


Zo zag mijn beslag eruit! Ik heb wel een beetje moeten improviseren, toen ik wilde beginnen kwam ik erachter dat de eieren en cacao op waren, eh... Dan maar geen ei en in plaats van cacao poeder chocoladedruppels, wat ik al zei: improvisatie!


Omdat ik ook een kleinere portie had gemaakt had ik een kleiner bakje gepakt. Maar nu een halve minuut in de magnetron liep het er al allemaal uit, haha! Ik heb de rest (dus wat ik nog kon redden) in een grotere mok gedaan en opnieuw in de magnetron gestopt. In totaal heeft het zo'n 2 minuten in de magnetron gezeten en dat was wel genoeg, het begon namelijk ontzettend te borrelen.


En dit is het dus geworden! Ik was heel benieuwd naar de smaak want  ik heb gehoord dat deze cake vaak droog is of smakeloos. En ik moet zeggen, ik herken me er wel een beetje in. Ik mis de smaak zeker maar dat kan je ook wijten aan het gebrek aan cacao. Verder vind ik iets gebakken in de oven toch lekker, dit smaakt eigenlijk een beetje 'nep'. Helaas voor mij niet voor herhaling vatbaar!

Heb jij wel eens deze magnetron cake geprobeerd?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.