Real eye candy: The Help

Al sinds de zomervakantie staat The Help op mijn watchlist, en sinds vorige week draait deze film dan ook in onze bioscopen. Eigenlijk wilde ik deze film gewoon zien omdat Emma Stone, vooral bekend om Easy A, erin speelt. Emma Stone is echt een geweldige actrice die acteert met veel humor en overtuiging.
Donderdag kregen mijn moeder en ik plots de ingeving om naar de bioscoop te gaan en dat deden we ook. We zagen dat The Help draaide en we liepen de zaal in zonder grote verwachtingen. Maar hoe we eruit liepen, pfoef daar kom ik later wel op terug..

Het verhaal gaat over Skeeter (Emma Stone), die na vier jaar terugkeert naar haar stadje in Mississippi. Skeeter wil graag schrijver worden en besluit een boek te willen schrijven over het leven van een zwarte huishoudster. Het verhaal speelt zich af rond de jaren zestig en toen werden de zwarten nog zwaar onderdrukt. Skeeter is de enige nuchtere blanke vrouw in haar stadje en besluit daarom haar boek geheim te houden voor de blanke buren. Om het boek te schrijven interviewt ze twaalf huishoudsters, met Aibileen  in de hoofdrol (de vrouw in de aubergine jurk). Er ontstaan veel vriendschappen, conflicten en ontroerende momenten.


Nou, deze film ga ik me nog lang herinneren. Bij de aftiteling bleven de mensen nog vijf minuten zitten om alle traantjes weg te pinken en om alles te laten bezinken. Het was zo'n prachtige film! Het acteerwerk, het verhaal, de mensen (ze zagen er geweldig uit allemaal), het was echt zwaar boven mijn verwachtingen.  Deze film was net zo grappig als ontroerend, een mooi combinatie vind ik zelf. Dit is zeker een aanrader dus!

Heb jij deze film al gezien, of ben je hem van plan om te kijken?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.