Het 500 cupcakes boek

Voor kerst heb ik mijn eerste receptenboek gekregen, genaamd '500 cupcakes'. In dit boek staan 500 (verrassend hè) recepten voor zoete en hartige cupcakes. Naast bijna elk recept staat een heerlijk plaatje met hoe de cupcake eruit hoort te zien, of nouja ze zien er in het echt niet zó lekker uit als op het plaatje.

Hierboven zie je de inhoud, zoals je ziet zijn er echt veel onderdelen. Mijn favoriete onderdeel is de chocoladecakejes, dat spreekt wel voor zich denk ik? ;) Eigenlijk heb ik nog nooit hartige muffins gemaakt, dus dat moet ook nog een keer gebeuren.

V.l.n.r.: Chocoladecakejes met chocolade-ijs, hartencakejes, roze cakejes en klassieke chocoladecakejes met chocoladebotercrème 
Zien ze er niet geweldig uit? De hartencakejes zijn echt too good to be true, volgens mij!
V.l.n.r.: Gembercakejes in een pot en minipindakaascakejes
Er staan ook heel wat aparte recepten en foto's in, zoals de cakejes in een potje (ik zou er nooit op zijn gekomen) en cupcakes met de smaak van pindakaas. Ik ga gewoon een keer expres een heel raar recept proberen, het kan geen kwaad toch?
Het fijne van dit boek is dat alles heel duidelijk is opgeschreven en dat er heel veel wordt toegelicht. Bovendien zijn er van elk recept nog drie extra varianten, zo kan je altijd weer een beetje variëren. 

Zelf heb ik deze cupcakes al gemaakt, ze noemen ze 'cakejes met bicuitjes en crème' maar het zijn gewoon Oreo cupcakes. ;)

En zo zien ze er dan uit, lang niet zo smakelijk als op het plaatje. De topping kan er niet eens zo als op het plaatje eruitzien, het is namelijk een redelijk harde substantie (er zit alleen boter en suiker in). Ik vond ze zelf een beetje tegenvallen, maar dat kan ook zijn omdat ik Oreo koekjes niet eens meer zó lekker vind. Mijn broer en zijn vrienden vonden ze namelijk goddelijk!

Dit boek is volgens mij haast overal te koop voor een zacht prijsje van €9,95.

Heb jij een favoriet receptenboek?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.