How-to: simpele (christmas) cupcakes!


Ik bak graag zoete dingen en ik eet graag zoete dingen, dus je kan al raden wat ik graag doe in het weekend! Afgelopen weekend heb ik vanille cupcakes gebakken met daarboven op een toef van botercrème en wat pareltjes. Vaak ben ik niet zo tevreden met wat ik heb gebakken omdat er dan toch nog iets meer/minder suiker in moet, of het is te droog enzovoorts...
Maar dit keer ben ik wel heel tevreden dus wil ik graag het recept met jullie delen, het is namelijk ook nog eens hartstikke simpel!


Het recept wat ik heb gebruikt zou voor 18 cupcakes moeten zijn maar ik heb er maar 14 uit gekregen. De over kan je alvast voorverwarmen op 175 graden.

Voor de cupcakes zelf heb je nodig:
230 gram zelfrijzend bakmeel
230 gram roomboter
230 gram kristalsuiker
4 eieren
1 zakje vanillesuiker
1 theelepel vanille aroma
snufje zout

Ik ben nooit zo goed in de volgorde van het mengen van de ingrediënten dus ik gooi meestal maar alles door elkaar, haha! Dit keer heb ik het iets anders gedaan al weet ik ook niet of dit de goede volgorde is. Eerst heb ik de boter gesmolten en daarbij het zelfrijzend bakmeel en de suiker gedaan. Hierbij kunnen ook gelijk de vanillesuiker, de aroma en het snufje zout. Als laatste heb ik de eieren erbij gedaan en dan alles met de mixer glad gemixt en de cupcakevormpjes gevuld.


Op zichzelf zijn de cupcakes al lekker maar ik vond ze het lekkerste met een toef botercrème, dit geeft het geheel nog meer smaak. Al kan het al snel too much zijn voor mensen die niet zo van zoete dingen houden.

Voor de botercrème heb je nodig:
280 gram poedersuiker
140 gram roomboter
2 eetlepels melk

Dit is heel simpel om te maken, hier gooi je gewoon alles doorelkaar en meng je het met mixer glad tot een gladde crème. Nu kan je met een spuitzak aan de gang en maak je een toef (of toefje) op elke cupcake. Als je het leuk vind kan je en nog wat spikkeltjes of andere versieringen op doen. Ik raad je aan om daarna de cupcakes even in de koelkast te zetten zodat de botercrème hard wordt.


En ik sluit af met een close-up van een cupcake, ik bedoel, ze zien er toch heerlijk uit? ;-)

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.