Catrice Photofinish foundation VS Infinite Matt foundation


Sinds Catrice (een groot deel van) hun assortiment heeft vernieuwd ben ik echt fan geworden van het merk. Daarmee bedoel ik: ze hebben nu heel veel producten die ik heel fijn vind en ook dagelijks gebruik. Natuurlijk zijn er ook zo de producten waar ik geen fan van ben zoals de oogschaduwbasis (werkt gewoon totaal niet). En vandaag wil ik het met jullie ook hebben over twee Catrice producten, namelijk de twee nieuwste foundations uit hun assortiment: de Photofinish foundation en de Infinite Matt foundation.


De Photofinish foundation kocht ik meteen nadat 'ie uit was, hij leek me zo fijn! Helaas bleek de lichtste kleur niet voor me weggelegd te zijn, hij is te oranje en dus te donker. Daarom besloot ik een paar weken terug de Infinite Matt foundation te kopen, hiervan is de lichtste kleur namelijk lichter dan die van de Photofinish. En aangezien ik een redelijk vette huid kan een wat mattere foundation geen kwaad! Alleen aan de kleur van de naam sticker kan je het verschil in kleur al zien (zie foto hierboven).


De Photofinish foundation belooft een perfecte teint en een 'houdbaarheid' van tot de 18 uur. Acht-tien uur, yeah right! Bij mij gaat deze foundation (met poeder!) na een uur of zes wel vervagen en dat vind ik eerlijk gezegd ook redelijk normaal voor een foundation. Ik heb eigenlijk weinig op te merken aan deze foundation, de enige reden waarom ik 'm nauwelijks meer gebruik is omdat het simpelweg niet meer kleur is. Alhoewel, voor de geur moet je deze foundation ook niet kopen, hij stinkt heel erg!


Ook de Infinite Matt foundation is nog ietsje te donker voor mij maar ik mix er een klein beetje BB Cream doorheen waardoor de kleur een stukje lichter wordt. Ook deze belooft een houdbaarheid tot wel 18 uur... hiervoor geldt hetzelfde als voor de Photofinish vind ik. Wel vind ik de verpakking van deze leuker en wat chiquer en deze geur is niet storend. En ik ben nog best verbaasd over de werking van deze foundation, hij houdt mijn meestal vettige huid goed in bedwang! Na een paar uur krijg ik wel wat meer shine maar het komt juist natuurlijk over en niet alsof mijn huid plots overtollig vet produceert (ja dit klinkt niet zo lekker, I know ;-)


Links een druppel en veeg van de Infinite Matt foundation en rechts van de Photofinish foundation. Je ziet hier duidelijk dat de Infinite Matt een meer gele ondertoon heeft en de Photofinish een roze. Hiermee wordt nog een bevestigd dat foundations met roze ondertonen me niet staan!


Ik wilde jullie een iets beter beeld geven van deze foundation door hem ook 'aan' te laten zien. De foto's zijn net na het aanbrengen gemaakt dus je ziet nog niet echt een verschil in werking, helaas. Op de linkerkant van mijn gezicht draagt ik de Infinite Matt en op de rechterkant de Photofinish. Je kan op de foto wel iets van het verschil in kleur zien maar in het echt zie het toch beter. De rechterkant van mijn gezicht leek wel een worteltje, haha ;-)

Heb jij een van deze foundations wel eens geprobeerd? En wat vond je ervan?


Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.