Autocorrect is niet echt mijn ding

Of beter gezegd: Autocorrect is niemands ding. Autocorrect zorgt volgens mij 5% verbetering, 60% verwarring en 35% schaamte. Gelukkig heb ik niet heel vaak schaamte meegemaakt, maar wel héél vaak verwarring. Ik word er echt gek van, maar gelukkig kan ik (en kunnen andere mensen) er wel om lachen! 
Hier een paar voorbeelden..

Tweets:
'' Mijn huisarts zou me vandaag gaan bellen om te vragen hoe t met de oogdruppels is gegaan.. ik heb ze maar 5x ingedruppeld #Pepsi ''
Oké, die #Pepsi slaat dus echt nergens op haha! Het hoorde eigenlijk #oepsie te zijn. Hier kreeg ik ook heel veel reacties op, voordat ik het zelf door had.

'' Staat date gendt in t boek? Want wat is de hoofdas agree de lens? ''
Van deze zin klopt helemáál niks. Echt niks! 'Date gendt' hoort 'dat gene' te zijn en bij 'agree' hoort 'achter' te staan. Ik kreeg hierna gelijk een hysterische reactie van iemand die was geschrokken omdat ze niet wist dat ze dit 'ook' moest kennen voor de toets.

Daarnaast heb ik wel eens woorden gewhatapps/gesmst als:
Buffalo, wijkagent, graafschap, meineed, qater, RNA..
Waarom zou ik ooit zoiets zeggen? Ik kreeg ook gelijk een reactie van mijn vriendin met: 'Het is moeilijk jou te zien worstelen met autocorrect... Ik ben er voor je meid.' Haha thanks, heb het wel nodig!



Maar zoals ik al zei, ik ben zeker niet de enige die hiermee worstelt. Er is zelfs een hele site opgericht met autocorrect foutjes, namelijk Damn You Autocorrect en SmartphOWNED. Een paar geniale heb ik in dit artikel geplaatst. ;)




Worstel jij ook wel eens met autocorrect?


Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.