Keuze 1 Ja, ik geef toestemming

Deze week is het Donorweek, dat betekend dat er deze week extra veel aandacht wordt besteed aan orgaandonatie. Steeds meer mensen in Nederland moeten steeds langer wachten op een donororgaan. Als ze geen nieuwe organen krijgen is de kans dus heel groot dat ze overlijden, helaas gebeurd dat ook vaak. Daarom is het nodig dat mensen zich inschrijven als orgaandonor!


Zelf wilde ik al een tijdje donor worden maar vroeg me af of het kon op mijn leeftijd. Maar het lukte om alle formulieren in te vullen dus mijn leeftijd was zeker geen probleem. Het inschrijven was ook zo gebeurd, je vult alles online in en print daarna het formulier van twee pagina's. Deze onderteken je en kan je zonder postzegel zo op de bus doen. Als je een Digid hebt kan je je ook via daar inschrijven.

Je kan zelf kiezen wat je wel en wat je niet beschikbaar wil stellen voor transplantatie. Ik stel alles beschikbaar (al vind ik het nog steeds een beetje vreemd idee dat je organen misschien door iemand anders gebruikt gaan worden) behalve mijn hoornvliezen. Ik vind het toch the key to the soul en daarom heel persoonlijk, maar dat is mijn mening!

Om je aan te melden als donor of te registreren dan je je organen juist niet wilt doneren kan je gaan naar de site JaofNee.nl

Ik ben in ieder geval erg blij dat ik donor ben geworden, voel me er heel goed over, haha! En nu ben ik wel benieuwd: zijn jullie misschien donor of willen jullie wel donor worden?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.