Zo haal ik het meeste uit mijn nagellak (tips!)


Nagels doen is soms een heel gedoe, 'binnen de lijntjes kleuren' gaat niet altijd makkelijk en het laten drogen van de lak is ook vervelend. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg spulletjes die ervoor zorgen dat het lakken van de nagels makkelijk wordt. Of leuker, wat natuurlijk net zo belangrijk is! Vandaag laat ik zien welke nagelspulletjes ik gebruik om mijn nagellak zo goed mogelijk te laten uitkomen.


Het belangrijkste wat je kan doen voordat je je nagels gaat lakken is ze goed verzorgen. Nou zal ik niet zeggen dat ik één of ander ritueeltje heb waardoor mijn nagels super sterk zijn (zijn ze niet, haha) maar er zijn toch een paar dingen die ik standaard doe. Zo probeer ik de lengte zo goed mogelijk bij de houden doormiddel van knippen (met een knippertje want met een schaartje kan ik niet) en vijlen. Af en toe, vooral in de winter, gebruik ik ook wat handcrème waarvan ik ook wat op mijn nagels doe.
Iets wat hier niet zo mee te maken heeft maar wat wel heel handig is zijn teenspreiders. Ja ja, ik zweer al bij deze dingen sinds dat ik begon met nagels lakken! Deze zijn uiteraard alleen voor de tenen, ga je geen rare voorstellingen maken van teenspreiders tussen je vingers ;)


Voordat ik nagellak opdoe breng ik een basecoat of nail hardener aan. Zo verkleuren m'n nagels minder snel en krijg ik minder scheurtjes. Mijn favoriete basis is de Trind Nail Repair (rechts), al ik deze een paar keer niet gebruikt heb merk ik gelijk het verschil, mijn nagels breken sneller af.
Ook voor na het nagels lakken zijn en handige spulletjes te verkrijgen. Iets wat ik pas recent heb ontdekt zijn de Dry Drops van Essence. Deze zijn echt geweldig! Ik kan ze iedereen aanraden, mijn nagellak droogt in no-time!
Ga je liever voor shine en houdbaarheid? Dan kan ik je de INM Out The Door topcoat aanraden. Ik heb eigenlijk meer verwacht van deze topcoat, het zou immers een sneldrogende topcoat moeten zijn. Erg sneldrogend is die helaas niet maar hij geeft een super glans en laat mijn nagellak vijf dagen perfect zitten.


Valt de kleur van de nagellak na het lakken toch een beetje tegen of wil je het kleurtje gewoon wat opleuken dan zijn speciale 'topcoats' een goeie oplossing. Op dit moment ben ik helemaal fan van de Golden Rose Scale Effect (rechts), die geeft echt een gaaf effect! De Essence nail-art topper is erg leuk over grijze en blauwe lakjes en de L.A. Colors Color Opaze staat leuk over vanalles. Holografische glitters zijn gewoon gaaf ;)

Als je het nog wat moeilijker voor jezelf wilt maken (in een positieve zin) is nail-art erg leuk! Schaf wat goedkope tools aan zoals een dotting tool, wat penseeltjes, diamantjes of stickers en you're good to go! Een paar dagen geleden plaatste ik een artikel online, hier, voor als je wat nail-art inspiratie op wilt doen. Ik vind het zelf altijd leuk om aan de slag te gaan met al deze nagelaccessoires.

Wat is jouw beste tip als het gaat om nagels lakken?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.