Beautiful Eyes ~ Rae Morris


Sinds ik het Bobbi Brown Make-Up Manual heb ben ik helemaal gek van zulke make-upboeken. Je kan tegenwoordig zoveel informatie en tips and tricks op het internet vinden dat ik soms het overzicht gewoon kwijt raak. Want wat is nou (bijvoorbeeld) de beste techniek om nepwimpers op te doen. In een boek staat alles veel overzichtelijker vind ik, plus de plaatjes van make-uplooks die erin staan zijn geweldig!
In Amerika kocht ik dit make-upboek, Beautiful Eyes (The Ultimate Eye Makeup Guide) van Rae Morris bij Urban Outfitters voor $14,95. Rae Morris is een make-upartist uit Australië en is o.a. Make-Up Director bij L'Oréal Paris. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van Rae gehoord voordat ik dit boek kocht, maar dat iemand niet zo bekend is betekend niet dat ze niet goed zijn in wat ze doen. En dat bewijst dit boek ook vind ik.


En dan gaan we over tot de inhoud van het boek: zoals de titel al zegt gaat dit boek alleen over de ogen en oogmake-up. Daardoor is het boek ook niet zo dik. Het grootste deel van het boek bestaan uit how-to's, dus hoe je verschillende looks kan creëren. Maar voordat ze daaraan begint geeft ze wat basis uitleg, over hoe je bijvoorbeeld het beste je wenkbrauwen kan epileren en shapen. Zelf vond ik de uitleg over de nepwimpers erg interessant, ze heeft het in dit hoofdstuk over de verschillende soorten nepwimpers en hoe je die het beste op kan doen. Daar heb ik heel wat handige tips uit kunnen halen! Zoals dat je geen zware nepwimpers moet gebruiken op kleine ogen en krul je eigen wimpers alleen voordat je de wimpers opdoet, anders heb je de kans dat je de wimpers er weer aftrekt.


In het boek heeft ze handig op een rijtje gezet welke kleuren oogschaduw het beste passen bij welke kleur ogen. Ook welke kleuren metallicoogschaduws en eyeliners je het beste kunt gebruiken. Wel geeft ze aan dat dit slechts richtlijnen zijn en dit allemaal persoonsgebonden is natuurlijk.


Na al deze uitleg krijg je de how-to's het zijn er 24 in totaal. Van die 24 heb ik er 'nog maar' vier geprobeerd, nog genoeg te doen dus! Een paar how-to's vielen me erg op, zoals deze Rock Chick Eyes van hierboven. Als ik naar het plaatje alleen kijk lijkt me deze look redelijk ingewikkeld, maar toen ik naar de uitleg kijk leek 'ie me eigenlijk best te doen. Niet alleen worden de stappen goed uitgelegd maar staan er aan de zijkant nog heel wat tips. Zo staat er bij deze how-to dat je de zwarte fall-out het beste kan opvangen met een crème die je onder je ogen aanbrengt, deze tip had ik nog nooit gehoord!


De meeste looks zijn jammer genoeg niet draagbaar voor overdag. De how-to's gaan dus vooral over verschillende technieken die je kan toepassen om je oogschaduw mooi aan te brengen, denk aan strakke lijnen of juist met veel blenden. Maar je zou de looks ook een beetje kunnen aanpassen om ze draagbaar te maken, zoals de look hierboven. Deze look is één van mijn favorieten, ik heb gewoon een zwak voor warme kleuren oogschaduw, haha!

Heb jij thuis zo'n make-upboek liggen?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.