Am I improving my lifestyle?

Ik weet niet wat het is, maar ik wil veranderen. Niet écht veranderen, ik blijf natuurlijk ik. Maar ik wil mijn gedrag, of kijk op de wereld, wat upgraden. Het is niet zo dat ik niet blij ben met wie ik ben, integendeel. Maar ik merk dat ik soms erg gevoelloos over kan komen (bij mensen die ik niet zo goed ken dan), en daar maak je niet bepaald vrienden mee toch? Eerlijk gezegd ben ik een beetje jaloers (gezonde jaloezie hoor ;) op de vriendin van mijn broer, ik heb nog nooit iemand ontmoet die zo spontaan en positief is als zij.

Mijn broer leende een boek van haar vader, genaamd 'Zo maakt u vrienden en goede relaties'. En toen ik het boek zag overstroomde mijn nieuwsgierigheids-meter, dit boek moest ik lezen! Intussen ben ik verder in het lezen van dit boek dan mijn broer, en dat vind 'ie niet zo leuk haha!

Het boek is 'één van de tien boeken die het leven van mensen het meest ingrijpend hebben beïnvloed'. Het werd in 1937 voor het eerst gepubliceerd, en is met de tijd mee vernieuwd. In de schrijfstijl en woordgebruik kun je nog wel merken dat het een oud boek is, wat het eigenlijk nog veelbelovender maakt. Ik moet zeggen, het boek is erg interessant! Het bestaat uit vier delen, met elk verschillende lessen (oftewel grondbeginselen). De grondbeginselen zijn zó simpel, maar het verhaal eromheen (met veel voorbeelden) maakt het zo leuk. Hier is bijvoorbeeld het geheim van een goeie eerste indruk:

Ja, zo simpel kan het zijn! :) Ik ben nu bij bladzijde 116 (van de 290) en ik voel me al een stuk wijzer. Zodra ik weer in contact kom met mensen, ja ik voel me net een kluizenaar in de vakantie, ga ik proberen de dingen die ik heb 'geleerd' in praktijk te brengen.

Wat zou jij willen upgraden aan je gedrag?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.