How to: goodiebag samenstellen/maken


Voor Dajana's verjaardag dit jaar wilde ik een cadeautje dat niet zo standaard is. Een soort goodiebag met een eigen twist leek me erg leuk. Nadat ik alle cadeautjes binnen had gekregen kon ik aan de slag met de goodiebag it self. Ik voelde me weer helemaal kind (oké, ik ben eigenlijk ook nog een kind ;) toen ik weer aan de slag ging met knutselen. Ik laat in dit artikel zien hoe ik mijn cadeau/goodiebag heb gemaakt en samengesteld heb en tussendoor geef ik wat tips voor als je zelf een goodiebag wilt maken voor iemand.


Voordat ik de goodiebag ging samen stellen heb ik alle spullen die ik nodig zou kunnen hebben bij elkaar gezocht. Sommige dingen heb ik uiteindelijk toch niet gebruikt, bijvoorbeeld het cadeaupapier. Om de doos te 'versieren' heb ik pagina's uit tijdschriften gebruikt en om die vast te maken heb ik gewoon plakband en een nietmachine gebruikt. Het hoefde voor mij niet perfect te zijn, de goodiebag is toch weer binnen enkele seconde uitgepakt, haha!


Het onderdeel wat ik, en Dajana ook volgens mij, het leukste vond waren de cadeautjes! Als je een beetje een gevulde goodiebag wilt, wil je natuurlijk niet bakken met geld kwijt zijn. Dat hoeft ook niet! Het beste wat je kan doen is cadeautjes op eBay kopen of in de sale. Zo kan je voor het zelfde bedrag meer cadeautjes kopen, altijd leuk toch?
Het is ook leuk om er samples bij te doen, ze kosten je niks maar zijn toch een soort kleine cadeautjes!


Ik begon met het bedekken van een gewone kartonnen doos, waarin ik elke cadeautjes voor deze goodiebag had ontvangen. Ik scheurde uit de tijdschriften enkele pagina's die ik wel leuk vond en gebruikte die als versiering.


De cadeautjes inpakken wilde ik ook op een beetje originele manier. De H&M brochure was de oplossing, haha! En het scheelt natuurlijk ook in cadeaupapier, en uiteindelijk dus ook in je budget. Maar be honest: het ziet er toch ook gewoon leuk uit?


Aan de binnenkant van de doos plakje ik ook wat plaatjes van het H&M boekje. Het zag er gewoon nog wat leuker uit vond ik!


Op de bodem van de doos legde ik gewoon een simpel blaadje papier. Ik had helaas geen leuke kleurtjes (wat veel leuker zou zijn) dus ging ik met beige/grijs. Van het andere deel van het papier maakte ik propjes om tussen de cadeautjes te gooien.


Zo zag de binnenkant er uiteindelijk uit...


en de buitenkant zo! Voor de bekleding van de doos aan de buitenkant heb ik vooral reclame gebruikt uit de Elle, het motiefje vond ik gewoon erg leuk! Omdat het zo lekker druk is heeft het ook wel iets girly. Om het helemaal af te maken ging er een roze lint omheen.

Hoe vind jij dit cadeautje/deze goodiebag geworden? En heb jij nog meer tips om een leuke goodiebag samen te stellen?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.