Haar krullen zonder hitte


Ik ben best blij met mijn steile haren maar het is ook leuk om af en toe wat anders te proberen. Meestal krul ik mijn haren alleen voor speciale gelegenheden en dan gebruik ik mijn Rowenta krultang. Een jaar geleden heb ik daar al een artikel over geschreven, klik voor dat artikel hier. Het probleem is dat m'n haar redelijk snel beschadigd raakt door alle hitte van de krultang. In m'n kast lag nog een pakje papillotten die ik wel eens tevergeefs had gebruikt. Meestal gaven ze me of te veel of te weinig krullen. Maar ach, het kon geef kwaad om ze nog eens te proberen toch?

Ik besloot dit keer voor vier papillotten te gebruiken. Mijn haar had ik wat vochtig gemaakt en had er wat mousse ingedaan, om ervoor te zorgen dat de krullen langer zouden blijven zitten. Ik deed de papillotten in 's avonds voordat ik ging slapen en zo dat m'n haar genoeg tijd zou hebben om te drogen. Maar ik moet zeggen, het sliep niet zo comfortabel ;)

De papillotten zagen er wel een beetje gehavend uit toen ik ze uit mijn haar had gehaald...

Links (de foto is helaas een beetje onscherp) is de foto die in het artikel van de Rowenta krultang staat, mijn haar heb ik hier dus gekruld met de Rowenta krultang. Het resultaat is dat de krullen allemaal ongeveer gelijk zijn. Rechts zie je hoe de krullen eruit zagen die ik geprobeerd had te maken met de papillotten. Eigenlijk was ik een beetje teleurgesteld in het resultaat. Mijn haar was namelijk nog steeds nat toen ik de papillotten eruit haalde. Daardoor ging mijn haar meer hangen en zo gingen de krullen snel over in grove golven. Ik heb er daarna wel een beetje haarlak op gesprayed om ze toch beter te laten blijven zitten.

Het resultaat is dus niet geweldig maar het heeft wel wat vind. Het doet me denken aan beach waves, dus alsof je net uit de zee komt. Plus, ze bleven wel erg lang zitten! Een dag nadat ik de papillotten eruit gehaald had zat er nog steeds een flinke slag in m'n haar.

Krul jij je haar wel eens, en zo ja, hoe dan? Of steil je je haar wel eens omdat je krullen hebt?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.