When I grow up, I wanna be...

Nu het vierde schooljaar in zicht is, begin ik steeds meer na te denken over mijn toekomst. Want het wordt mijn eerste jaar met een profiel, en inmiddels ben ik 100% tevreden met het profiel die ik hem uitgekozen. Ik ga voor een Natuur & Gezondheid profiel (+wis A), met daarbij nog Latijn en Duits. De vakken Natuurkunde en Biologie boeien mij gewoon heel erg, het zijn zelfs de enige vakken die mij écht interesseren. Dus ik heb in ieder geval vertrouwen in mijn keuze!

Maar wat wil ik nou na mijn middelbare school gaan doen? Ik had al een idee. Maar dit wou ik 'versterken' door een persoonlijkheidstest te maken. Als uitkomst kreeg ik dat ik type 'ENFJ' was, de beschrijving die erbij hoort:

''ENFJ's zijn warme persoonlijkheden die zich erg betrokken voelen bij anderen. In groepsverband zorgen zij ervoor dat iedereen aan bod komt. Bovendien zijn veel ENFJ's erg goed in het motiveren van mensen. ENFJ's munten uit in hun presentatie.''

Één van de beroepen die daarbij paste was sociaal werkster. En dat geloof ik maar al te graag! Toen ik me er wat meer in verdiepte kwam ik op de sociale wetenschappen/gedragswetenschappen uit. Je doet dan onderzoek naar het menselijk gedrag, beroepen die hierbij horen zijn o.a. psycholoog en pedagoog. Ook een criminoloog hoort erbij en dat is nou écht wat mij interessant lijkt, het onderzoeken van crimineel gedrag.
Gelukkig heb ik in mijn home town het Radboud ziekenhuis waar gewoon deze studies worden gegeven. :)

Geinig plaatje toch? ;)


Al ben ik er vrij zeker van dat dit de richting is die ik op wil, kan mijn mening natuurlijk sterk veranderen in de komende drie jaar. Ah, ik zie dan wel weer!

Wat voor studie wij jij gaan volgen/ben je aan het volgen?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.