Get this dupe! Chanel Paradoxal vs Essence


Een tijdje geleden kocht mijn moeder dé Chanel Paradoxal nagellak. En natuurlijk 'steel' ik die af en toe ook want wat een mooie kleur is het! Toen ik zaterdag in de Kruidvat stond (in een andere dan waar ik gewoonlijk naartoe ga) zag ik al de nieuwe limited edition van Essence: You Rock!. De LE zag er wel goed uit en vooral de nagellakjes! De haarborstel (?) die ertussen zit is wel een bummer maar de rest (ook de lipstains en palette) maken dat weer goed. Goed, ik dwaal af ;)


In de collectie zitten vijf verschillende kleuren nagellak (roze, taupe, mint, blauw, modderpaars) waarvan ik er eentje heb gekocht. Namelijk dé dupe voor Chanel Paradoxal! De kleur van Essence heet 02 Love, Peace and Purple. Qua prijs zit er een huge verschil tussen, die van Chanel is zo rond de 20 euro terwijl die van Essence maar €1,49 is!
De verpakking van Chanel vind ik dan weer leuker want bovenop staat het logo van Chanel in de dop gedrukt terwijl er bij Essence gewoon een goedkope sticker op geplakt zit. Al vind ik dat voor die prijs niks ergs!


Qua inhoud verschillen ze ook best veel. Love, Peace and Purple bevat 7 ml terwijl Paradoxal maar liefst 13 ml bevat! Niet dat ik ooit 13 ml nagellak van dezelfde kleur op ga maken, maar toch ;)


De kleur omschrijving van beide lakjes vind ik een beetje moeilijk. Dus heb ik er maar een eigen term aangegeven: modderpaars! Het paarse in beide lakjes komt vooral door de sheen die erover zit. Zo super super mooi! Het is echt mijn favoriete kleur van dit moment.
De verschil in kwaliteit heb ik niet kunnen testen want het lakje van Essence is een cadeautje voor Dajana! Ik vind het een beetje zonde om twee dezelfde kleurtjes in je stash te hebben. Die van Chanel heb ik overigens wel getest en blijft bij mij een goede 3/4 dagen op z'n plek zitten. Maar dat was je wel verwachten van zo'n merk vind ik!


Boven Essence Love, Peace and Purple en onder Chanel Paradoxal.
De echte kleur zit tussen de twee foto's in, ik kreeg ze maar niet goed op de foto! Op deze site word Paradoxal vergeleken met Barry M Dusky Mauve (een hele goede dupe) en staan mooiere swatches van Paradoxal.

Volgens de informatie van Essence komt de You Rock! LE in mei uit maar misschien is hij er al in jou Kruidvat! Dus als je deze lak ziet neem 'm mee!

Wat vind jij van de kleur Paradoxal, en is dit een goede dupe vind je?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.