Dear John - Movie & Book


Om eerlijk te zijn, ik lees niet vaak een boek. Natuurlijk in de vakanties wel en als het moet voor boekverslagen ook. Maar ik vind lezen wel erg leuk! Daarom besloot ik weer eens aan een boek te beginnen aan het werd Dear John van Nicholas Sparks ... in het Engels. Ik wist niet helemaal wat te verwachten (ik lees nooit hele Engelse boeken) maar je went er snel aan en de betekenis van een woord dat je niet kent kan je meestal afleiden uit de zin. Ook is dit nog eens goed voor m'n Engels, mooi meegenomen natuurlijk! Ik kocht dit boek online bij Bookdepository, een Engelse webshop met allemaal boeken zonder verzendskosten, voor ongeveer zeven euro.



Is duty enough reason to live a lie? When John meets Savannah, he realises he is ready to make some changes. Always the angry rebel at school, he has enlisted in the Army, not knowing what else to do with his life. Now he's ready to turn over a new leaf for the woman who has captured his heart. What neither realises is that the events of 9/11 will change everything. John is prompted to re-enlist and fulfil what he feels is his duty to his country. But the lovers are young and their separation is long. Can they survive the distance?


Het boek was gewoon, wauw! Het is heel goed geschreven en je zit ook echt 'in' het verhaal. De relatie tussen John en Savannah beleef je van dichtbij en je merkt dat ze echt bij elkaar horen. Door de dieptepunten word het echt een drama en het is maar te zien hoe dat afloopt...
Van te voren dacht ik te weten hoe het zou aflopen maar dat liep toch iets anders dan gepland. Ik wil geen spoilers gaan vertellen dus ik zou zeggen: lees het boek!



En dan hebben we ook nog de film! Ik vind het leuk om films te vergelijken met het boek en bij deze merkte ik wel een aantal verschillen. Het verhaal is in grote lijnen hetzelfde maar gewoon veel minder 'intens'. Alles is ingekort en daardoor zit je er minder in. Jammer! Alsnog is het geen slechte film en Channing Tatum is helemaal niet vervelend om naar te kijken ;)



Heb jij het boek Dear John gelezen of heb je misschien de film gezien? En lees jij wel eens Engelse boeken?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.