Red and Black ~ Marble Nails

Iets wat ik al langer wilde proberen was marble nails, dat is een nail-art techniek waarbij je nagellak als het ware op water legt. En nu heb ik het ook zelf geprobeerd! Als je wilt weten hoe water marble precies werkt raad ik je aan onderstaand filmpje te kijken of zelf op youtube te zoeken op marble nails.



Alles lijkt zó makkelijk in dit filmpje en om eerlijk te zijn, het is niet makkelijk. Toen ik de eerste keer een druppel nagellak ik m'n bakken deed verspreidde hij nog wel goed, maar de druppel erna bijna niet meer. Tja, dan kan je weer opnieuw beginnen. Verder heb ik plakband gebruikt om de randen rond mijn nagels te beschermen maar gewoon met vaseline smeren helpt ook. Nog wat tips:
- draai een beetje rond met je bakje, zo verspreid de nagellak goed
- probeer van te voren uit hoe de kleuren op elkaar reageren, want sommige reageren nauwelijks op elkaar
- het maakt niet uit welk water je gebruikt, bij mij werkte gewoon kraanwater even goed als gedestilleerd of gekookt water.



Wat ik heb gebruikt:
- Kiko nagellak in 238, een standaard felle rode kleur.
- Essence The Twilight Saga Eclips nagellakje in 01 Undead (zie foto hieronder)
- Catrice 60 seconds nail couture in 200 Vibrant Violet als basis maar ook om te marblen. Deze kleur is helaas niet meer te koop :(



Het lakje van Essence is echt überpretty! Zeker één van mijn all-time favorites, helaas is deze LE nooit naar Nederland gekomen. Die paarse glitters erin *zucht*... gewoon zo mooi!



Het leuke aan je nagels op deze manier doen is dat geen enkele hetzelfde word. Zo heb ik tien verschillende patroontjes met kleurverschillen erin. Natuurlijk vind je de ene nagel leuker dan de ander ;)
Qua kleurcombinatie heb ik dus gekozen voor rood/zwart, het heeft wel wat mysterieus en evil maar echt fan ben ik er op dit moment niet van. Ik wil zomerse kleuren! Haha, maar ik vind het zonde om het eraf te halen aangezien ik er best lang mee bezig ben geweest.



En dit is m'n rechterhand. Meestal lukt mijn rechterhand met nail-arten voor geen meter, ik kan dan ook niks met links doen ;) Maar dit keer lukte het wel gewoon! Weliswaar heb ik me in allerlei bochten gewrongen om niet te veel te knoeien, maar het resultaat was het wel waard. M'n ringvinger vind ik hier erg leuk!

Hebben jullie wel eens water marble geprobeerd? En hoe was het resultaat?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.