Mijn wondermiddel: Benzoylperoxide


Ik ben niet gezegend met een egale huid zonder puistjes, en zeker niet nu in de puberteit. En tot kort geleden hielp erg weinig om de puistjes te laten verdwijnen of te verminderen. Na wat research op het internet stuitte ik op een product genaamd Benzoylperoxide. Uh, niet de makkelijkste naam! Ik heb namelijk nog steeds geen idee hoe ik het moet uitspreken. Deze crème is gewoon verkrijgbaar in de apotheek voor ongeveer drie euro. Veel goedkoper dan de meeste anti-puistjes middeltjes. Je krijgt een tube van 30 gram die er niet erg fancy uitziet, maar hé, zolang het z'n werk doet is dat prima.


Er zitten aan deze crème ook wat nadelen en je moet er voorzichtig mee omgaan. De gebruiksaanwijzing:

'Breng de gel eenmaal per dag (=24 uur) voorzichtig op de huid aan (niet inmasseren). Na een aantal dagen kan de behandeling worden voortgezet met tweemaal per dag opbrengen.'

Na de crème (zij noemen het een gel maar ik vind het meer een crème) ongeveer drie maanden gebruikt te hebben zie ik echt resultaat. Nog steeds gebruik ik het 1x per dag en smeer daarna een vochtingbrengende crème op. Als ik dat laatste niet doe word m'n huid kurkdroog en hangen er velletjes aan, terwijl ik normaal een vette huid heb. Pas daarmee dus op :)



Na de eerste paar weken zag ik weinig resultaat, ik had nog steeds evenveel puistjes als daarvoor. Maar geleidelijk aan zag ik toch een verschil en nu na drie maanden helemaal! Af en toe heb ik nog een puistje en tijdens de tijd van de maand wat meer maar buiten dan heb ik er nog maar weinig last van.
Ik heb deze crème nog alleen in de winter gebruikt maar hij schijnt een blekende werking te hebben. Was daarom altijd na gebruik goed je handen en in de zomer moet je 'm nog opsmeren voordat je in de zon gaat. Ook schijnt het dat het na een tijdje niet meer zoveel doet voor je huid, dat 'ie eraan gewend raakt. I'll keep you posted!

Een écht wondermiddel is het niet, maar hij helpt zeker wel voor mijn huid! Heb jij last van puistjes of acné? En wat gebruikt je ertegen?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.