Lucky charms bring luck?

Geluk, een lastig woord eigenlijk. Want is het nou een gevoel, een gebeurtenis, een voorspelling, een gedachte, of wat heel anders? Het eerste waar ik aan denk bij het woord geluk is geluk in de zin van: Wow jij hebt geluk gehad zeg! En ik denk bij 'geluk hebben' totaal niet aan 'gelukkig zijn', je hoeft toch niet gelukkig te zijn als je een keer geluk hebt (en andersom).
Dan heb je nog de 'lucky charms', oftewel geluksbrengers. Ik geloof er niet zo in dat voorwerpen geluk in iemands leven kunnen brengen. Ze brengen mij in ieder geval niet meer geluk dan ik nu al heb. ;) Wel heb ik er een paar....

Ik heb maar 3 voorwerpen die ik echt 'lucky charms' vindt.
Een ketting met een parel, die voor gezondheid staat, erin. Deze ketting draag ik weleens, maar dan gewoon omdat hij mooi is en een betekenis heeft. Maar of ik er ook gezonder van word?
Een geluksolifantje, die heb ik gekregen van mijn nicht. Ik vind het een prachtig gebaar om iemand geluk te geven, en daarom geloof ik wel in dit schattige olifantje.
Het potje met een klavertje vier erin heb ik gekregen van mijn moeder toen wij onderweg naar Praag waren. Een heel lief cadeautje! Ik draag hem altijd bij me in me tas..

Ik denk dat als je er sterk in gelooft, dat een voorwerp dan wel geluk kan 'overbrengen'. En waar geloof jij in ? Heb jij ook een 'lucky charm'?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.