Jordana & Wild and Crazy eyeshadows


Zaterdag kwam mijn bestelling van CherryCulture binnen, ik heb er niet zo lang op moeten wachten, namelijk maar anderhalve week! Het pakketje kwam uit Amerika dus over de service ben ik heel tevreden. Vanaf nu komen er om de zoveel tijd dus wat reviews online van de make-upjes die ik heb gekocht. We beginnen met de ... oogschaduws!


Ik had van Jordana een oogschaduwbasis (zwart potje) en drie oogschaduws (zilveren potjes met grijze hals) besteld. Links achterin zie je nog een oogschaduw van Wild and Crazy die toevallig dezelfde verpakking heeft als de Jordana oogschaduws. Ik heb de kleurtjes zo uitgekozen dat ik ze gemakkelijk naar school kan dragen en met elkaar kan combineren. De kleurtjes zijn dus allemaal mat! De verpakking van de oogschaduws vind ik niet geweldig, ze ogen best goedkoop en werken niet heel handig. Maar voor het kleine prijsje neem ik dat er wel bij.


De oogschaduwbasis van Jordana is makkelijk in gebruik en goed uit te smeren. Dat het in zo'n potje zit heeft voordelen maar ook nadelen, zo verspil je geen product (pluspunt!) maar moet je wel steeds met je vinger erin zitten, iets minder hygienisch. Dat allemaal terzijde, want de werking is het belangrijkst natuurlijk. En die valt me helaas een beetje tegen. Het is geen basis voor als je je make-up voor lange tijd erop hebt zitten want dan gaat 'ie creasen! Helaas is dit dus geen wondermiddeltje ;)
De oogschaduw van Wild and Crazy bestelde ik in de kleur Miss Thang. Ik zou de kleur omschrijven als een mengelmoesje van donkerblauw en grijs. Deze oogschaduw heeft veel pigment en is makkelijk te blenden. Wat ik erg mooi vind is om deze kleur als eyeliner te gebruiken., dit doe je door je eyelinerkwastje een beetje nat te maken en dan de lijn te trekken. Je moet wel een beetje oppassen met fall-out!


Dan bestelde ik deze drie oogschaduw van Jordana in v.l.n.r.: 03 White Lie, 05 Creamy Vanilla en 05 Brunette.
De kleur 03 White Lie is een basic wit kleurtje. Het lijkt zo normaal maar je komt witte matte oogschaduw niet zo vaak tegen, daarom bestelde ik deze. Het pigment is okee, je hebt er wel veel van nodig om een wit effect te krijgen. Ook is de oogschaduw erg poederig en daarmee moet je oppassen.
De kleur 05 Creamy Vanilla is voor mij de perfect highlighter voor onder m'n wenkbrauw. Hij ligt heel dicht bij mijn eigen huidskleur maar net was lichter, de oogschaduw lijkt soms wel onzichtbaar! Maar voor school is dit perfect en super subtiel. Qua poederigheid lijkt 'ie op White Lie.
De kleur 05 Brunette is een oogschaduw en wenkbrauwpoeder in één. Ik kocht hem niet voor m'n wenkbauwen (oh no, dan zou hij veel te donker voor me zijn!) maar voor in de crease. En yes, daar issie perfect voor! De oogschaduw is erg gepigmenteerd en gemakkelijk te blenden.


Geswatched, check het pigment in Miss Thang en Brunette!


Ik had met alle kleurtjes samen een leuke maar simpele look gemaakt. Helaas waren bijna alle foto's mislukt en op deze hierboven komen de kleuren totaal niet uit :(
Erg jammer, maar ik hoop dat ik jullie zo toch een beter idee geef hoe je ze bijvoorbeeld kan gebruiken!

Conclusie: laat de oogschaduwbasis staan maar ga zeker voor de oogschaduws, zowel die van Jordana als van Wild and Crazy! Ze zijn verkrijgbaar bij CherryCulture voor ongeveer 2 dollar, een koopje toch? Bij elke bestelling krijg je nu ook een gratis lipbalm.
Om verwarring te verkomen: Wild and Crazy is niet het merk wat ze bij de V&D verkopen/verkochten! Dat is namelijk Wild and More ;)

Kenden jullie deze merken al? En welke oogschaduw draag jij graag naar school?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.