Drukdrukdruk, what to do?

Wie heeft er nou niet soms last van? Huiswerk. Flauw! Nee maar wat ik bedoel is dat moment dat je zo veel huiswerk hebt (of net als ik slecht bent in plannen) dat je er gek van wordt.. Zelf kan ik echt heel hysterisch worden om die druk, ik maakte me gisteren nog ongelooflijk zorgen om het Frans proefwerk dat ik vandaag heb en waar ik slecht voor heb geleerd. Dat komt vooral omdat ik Frans echt haat, en nee haten is geen groot woord in dit geval.
Maar goed, hier een paar tips die (mij in ieder geval) helpen om die druk te vermijden en om goed te concentreren.

Plannen
Deze is heel cliché, maar het helpt echt! Je hoeft nou niet een planner te maken voor je dag/week/maand, maar ik bedoel gewoon om een idee in je hoofd te hebben tot hoe laat je wat gaat doen. Het is handig om bijvoorbeeld eerst al je huiswerk af te maken voordat je je computer aandoet. Geef maar toe dat je soms veelste veel achter de computer zitten.. ;)


Muziek luisteren
Wat mij helpt om goed te concentreren is om muziek te luisteren. Maar ho maar, popmuziek doet het níet goed bij mij. Ik ga dan meezingen (eerder blèren ;) en dan vergeet ik mijn werk helemaal. Wat helpt is -niet meezing- muziek, dus doe klassieke muziek aan of classic rock. Wat ik doe is 'classic rock' radiozenders luisteren, heel chill.

Stel eisen en/of belonen
Probeer met jezelf een deal af te spreken. Bijvoorbeeld: Als je eerst alle woordjes leert, kan je daarna een artikel gaan schrijven en bloglovin doorkijken. Daarna ga je verder met de grammatica. Je beloont jezelf een beetje nadat je een 'doel' hebt bereikt, helpt goed! :)

Pauzeren
Als je het echt niet meer aan kan, moet je gewoon even wat anders gaan doen. Ga even wat leuks doen, of wat ander werk. In ieder geval iets waardoor je wordt afgeleid, maak wel een afspraak met jezelf wanneer je weer gaat beginnen. Ik vind even een douche nemen altijd heerlijk om weer back to earth te komen.


Opzich gelden deze 'regels' niet alleen voor schoolwerk, maar ook voor elk soort druk situatie. Ik ben wel benieuwd naar jullie manieren om met druk om te gaan. Dus tell me, wat doen jullie om druk te voorkomen/te overleven?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.