Bobbi Brown Make-up Manual

Bij menig beauty-lover is dit boek wel bekend denk ik, het Bobbi Brown Makeup Manual. Dit boek van wereldberoemd make-upartist Bobbi Brown kwam uit in 2008 in is sindsdien een inspiratie voor vele mensen. Ik heb dit boek gekregen van mijn ouders toen zij in Parijs waren (dit boek is ook verkrijgbaar in de boekenwinkels of op bol.com) en ik ben er zó ontzettend blij mee! Ik heb het boek nog niet helemaal doorgelezen (232 pagina's in 2 dagen is ook niet zo verstandig voor mij ;) maar ik heb vooral naar de plaatjes gekeken. Aan de hand van een aantal bladzijdes uit het boek ga ik proberen jullie een indruk van het boek te geven...



Het boek is opgedeeld in twee delen: een deel voor de basics met veel how-to's en een deel voor artistry waarin het mee gaat over het beroep make-upartist. De how-to's van hierboven komen uit het basics gedeelte over lippen en ogen. Bij de how-to's staan veel plaatjes en tekst waardoor het erg duidelijk is, ze worden echt goed uitgelegd!


Er staan ook how-to's in met alleen maar plaatjes en weinig tekst. Check die mooie foto's (en looks)! Hierboven zijn looks die je waarschijnlijk niet snel zult maken maar er staan ook allerlei handige tips in voor elke dag. Over je huid, gezicht, ogen, lippen etc. En voor iedereen is er wel een aparte pagina, bijvoorbeeld over make-up voor tieners, speciale gelegenheden, oudere huid en zo verder. Al heb ik geen oudere huid, zelfs dat vind ik leuk om te lezen in dit boek! De onderwerpen zijn dus heel verschillend maar hebben allemaal met beauty te maken.


Check die look links en in het midden, echt super mooi! In dit boek richt Bobbi Brown zich niet alleen op de lichte huid maar ook op donkere, getinte en aziatische huid (plaatje rechts). Om foundation of concealer aan te brengen voor deze huidtypes staan er ook veel tips in.
Aan het einde van het boek staat nog een stuk geschreven over de geschiedenis van make-up en wie daar veel invloed in hadden. Klinkt misschien saai maar ik vond het super leuk om te lezen!

Dit boek is zeker een aanrader voor alle beautyfreaks die hier op de aardbol rondlopen! Ik heb deze gekregen maar hij is zoals ik al eerder zei gewoon verkrijgbaar in de boekhandel of op bol.com waar hij €24,99 kost. Op Book Depository is 'ie wat goedkoper en kost hij €21,96 en zijn de verzendskosten gratis.

Waren jullie al bekend met dit boek? En hebben jullie het misschien zelf?

Liefs Fleur


p.s. Dit is het 500ste bericht dat we hebben geplaatst op LiveWithLipstick dus vandaag is ook een kleine verjaardag voor ons! We willen jullie, onze bezoek(st)ers bedanken dat jullie nog steeds onze blog bezoeken!

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.