Verschillende haarsoorten

Ken je het dilemma van haarsoorten? Ik wel. Ik sta bijvoorbeeld in de winkel en wil een nieuwe shampoo of ander haarproduct kopen, maar dan de grote vraag. Heb ik nou droog, pluizig, vet, dun, futloos, zwaar, volumeloos of -daar komt het- normáál haar. Mijn haar is soms pluizig, soms vet, waarschijnlijk dun (maar daar stoor ik me niet aan) en volume heb ik genoeg. Dan maar een shampoo voor gewoon stijl haar.

Het leek me wel handig voor jullie, en ook voor mij, om een lijstje me maken met wat voor beschrijving bij wat voor haarsoort hoort met wat handige tips. ;)

Droog en pluizig haar
Je haar voelt stroef aan doordat je haarschubben openstaan, en je haar wordt door dof en gaat snel pluizen.

Tips: - Gebruik een milde shampoo én conditioner (haarmasker doet ook wonderen)
- Drink veel water, je haar heeft namelijk vocht nodig
- Laat je haar regelmatig bijknippen
- Probeer je haar niet te veel te föhnen, stijlen en te krullen

Fijn en futloos haar
Fijn haar bevat juist veel vocht, het is daardoor heel moeilijk is in model te brengen. Het valt gewoon langs je gezicht..

Tips: - Vraag bij de kapper om een kapsel dat goed bij je past
- Gebruik een mousse voor je haar (i.p.v. wax)
- Gebruik geen producten met alcohol en andere agressieve delen
- Gebruik een milde (volume)shampoo, try biershampoo van bv. Guhl, en style het haar voorzichtig

Tumblr_lfa6fpkwy91qf7ku7o1_500_large

Vet haar
Het haar voelt plakkerig aan, heeft nauwelijks volume, is moeilijk in model te brengen en wordt snel (na het wassen) weer vet. Bij vet haar valt er niet heel veel te doen, je haar wordt namelijk vet door vet in talgkliertjes.

Tips: - Probeer je haar niet te veel te kammen/borstelen
- Probeer je haar niet te vaak te wassen, 2x per week is voldoende
- Gebruik shampoo en conditioner voor vet haar

Algemeen
-Als je gespleten haarpunten hebt moet je die gelijk laten afknippen, ze zijn niet meer te redden.
-Tegen statisch haar zijn veel middeltjes en water blijft één van de beste, maar alles is maar tijdelijk

Nu ik dit zo allemaal lees denk ik toch dat ik normaal haar heb.. :) Ik gebruik nu biershampoo van Guhl en daar ben ik best tevreden over, maar mijn favoriet blijft toch John Frieda Straight Ahead (die nu helaas op is).

Wat voor soort haar heb jij?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.