How-to: Smokey Blue

Image and video hosting by TinyPic

Gister had ik zin om weer eens een uitbundige 'partylook' te maken. Van te voren wist ik nog niet wat het zou worden maar alleen dat ik een donkere blauwe oogschaduw van Catrice wou gebruiken. Het resultaat is hierboven al te zien en lees verder voor de how-to...



Begin met het aanbrengen van een oogschaduwbasis, ik gebruik die van de Hema. Daarover doe ik een dun laagje NYX Jumbo pencil in Milk. Een highlighter (MNY) gebruik ik onder m'n wenkbrauw en in de inner corner. Dan pak je een stukje plakband en plak je dat schuin omhoog op je oog, dit zorgt ervoor dat je strakkere lijnen krijgt. Dan pak ik de donkerblauwe oogschaduw (Catrice) en breng die aan in m'n buitenste ooghoek. Blend de kleur uit tot het midden van je oog.


Daarna pak je een zwarte oogschaduw (Sleek) en doe die in de crease. Blend de zwarte kleur goed uit! Ga met je kwast richting het plakbandje in een rechte lijn. Dan pak je een lichte/knal blauwe kleur (Sleek) en die 'dep' je voorzichtig op het midden van je ooglid. Blend de lichtblauwe kleur licht naar binnen richting de innercorner.

Voeg eventueel nog wat donkerblauw toe (voordat je het plakbandje eraf haalt) en blend dat met de lichtblauw. Haal dan het plakbandje eraf en blend de strakke lijn uit. Dat laatste hoef je niet te doen maar de strakke lijn viel mij niet zo in de smaak ;) Daarna heb ik nog een dun lijntje zwarte eyeliner toegevoegd.

Dan gaan we verder met onder het oog. Aan de buitenkant gebruik ik een zwarte gelliner (Essence) en vervaag die met een sponsje. Daaroverheen gaat de donkerblauwe oogschaduw en aan de binnenkant de lichtblauwe. Op m'n waterlijn heb ik nog een zwart oogpotloodje (MNY) en natuurlijk maak ik de look af met mascara (Rimmel & Essence)

Image and video hosting by TinyPic

Op mijn gezicht gebruik ik de standaard dingen (zie mijn daily make-up artikel van twee dagen geleden). Op mijn lippen heb ik NYX round lipstick gebruikt in Tea Rose en daarover een H&M lipgloss. Hieronder kan je zien wat ik nog meer heb gebruikt.

Image and video hosting by TinyPic

Wat vinden jullie van deze look?

Liefs Fleur

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.