School Stuff ~Deutsch

Duits, een taal waar ik (schriftelijk) erg goed in ben en waar ik de hoogste cijfers mee haal. Een taal die ik niet fantastisch leuk vind, maar vergeleken met Frans hou ik ervan. :') Ik spreek op een of andere manier graag Duits, dat komt denk ik vooral doordat mijn halve familie in Duitsland woont en ik er een kwartier in de auto zitten vandaan woon. Geh, wat hou ik toch van Nijmegen. ^^
Nou vond ik het plaatje hierboven wel toepasselijk, want als ik zelf zeg dat ik graag Duits spreek kijken veel mensen mij raar aan. En ik denk bij mezelf vaak ook: Foei Dajana, dat is niet gezond.. xd Maar het is nou eenmaal een makkelijke en nuttige taal (lees: handig voor in de DM ;).

Maar waarom dit artikel nou zo kort en anders is dan normaal? Ik heb namelijk niet veel tijd gehad gisteren om een goed artikel te schrijven. Ik moest namelijk leren voor taaldorp Duits! รถ Het taaldorp is een soort van mondeling voor Duits alleen dan worden er in een paar lokalen bepaalde situaties ( denk aan: bioscoop, arts, winkel etc..) uitgebeeld. Je moet in al die situaties kunnen spreken en je krijgt een gemiddelde cijfer dat meetelt voor je rapport als een pw (?). Wish me luck!

Wat vinden jullie van de Duitse taal? En hebben jullie ook (ooit) zo'n taaldorp gehad?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.