Christmas in another way

Bij kerst denken de meeste mensen toch wel aan kerstbomen, kerstkaarten, een maaltijd en het samenzijn met familie. Maar er zijn ook mensen die daar totaal anders over denken. Ik laat vandaag een paar van de vreemdste kerst tradities zien..

Geit voor geluk - In Scandinavië is de geit een verdrijver van de boze geesten voor het nieuwe jaar. Mensen geven elkaar geitjes van stroo, wat staat voor geluk. Hierboven zie je een zo'n grote geit van stroo die staat in Zweden. Haast elk jaar wordt deze geit wel (stiekem) in brand gestoken.. xd

Ga ik dit jaar trouwen? - Ongetrouwde vrouwen gaan op kerstavond voor hun huis staan en gooien pumps over hun schouder naar de voordeur. Als de hak naar de deur wijst gaan ze het volgende jaar wél trouwen, zo niet dat zijn ze nog minstens één jaar vrijgezel.


Plekje vrij - In Oost-Europa is de gewoonte er dat er aan de kersttafel altijd één plek vrij blijft. Nee niet voor een extra gast, maar voor het kerstkindje! Brr, dat lijkt me best raar...

La Befana - In Italië worden cadeautjes niet door de kerstman gebracht, maar door de goeie hekst La Befana. De kerstman zou volgens de katholieken te verzonnen zijn (you're kidding) en toen bedachten ze dat La Befana de drie wijzen vergezelde toen ze Jezus bezochten. Dus dat paste beter bij het katholieke geloof van Italië..

Scary Christmas - Als je in Letland met kerst over straat loopt schrik je je dood.. Het lijkt wel Halloween! De mannen dragen dan maskers en kleden zich eng om zo de boze geesten af te schrikken. x)

Ik wist totaal niet dat er zulke grappige en aparte tradities rond kerst zijn. Het lijkt me nog best wel leuk om zo'n totaal andere kerst mee te maken.. :)

Heb jij nog aparte kerst gewoontes?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.