Maatschappelijk Stage

Vandaag begint onze Maatschappelijk Stage week. We moeten 5 dagen lang (ik maar 4) vrijwilligerswerk doen bij een instelling of organisatie. Ik heb me er al een tijdje op verheugd, eindelijk een weekje géén huiswerk en toetsen. Ook heb ik er zin in om lekker actief bezig te zijn en om andere mensen te helpen.. :)
We hadden de keuze uit: Kion kinderopvang, CWZ (ziekenhuis), Landschapsbeheer, Jongin (jongereniets), Milieu educatie centrum, Ouderenzorg, Villa Lilla(homo acceptatie centrum) en het IVC (allochtone vrouwen).

Ik ga zelf stage lopen (met nog 3 andere meisjes) in het IVC, inernationaal vrouwen centrum.. In dat centrum leren ze allochtone vrouwen meer over de Nederlandse cultuur en gewoontes bij. En mij lijkt het, doordat ik zelf ook buitenlandse ouders heb, heel leuk en interessant om daar 'stage' te lopen. Onze beginopdracht is om een kindertraktatie te maken en om in de stad te gaan kijken hoeveel geld het ongeveer kost..


Fleur gaat met nog één vriendin stage lopen bij een kinderdagverblijf.. :) Ook heel leuk natuurlijk, met kinderen van 6 t/m 12 jaar oud.


Zelf heb ik echt een heel chill rooster gekregen! Ik heb vandaag vrij, woensdag loop ik van 12.00 t/m 15.00 uur stage en de rest van de dagen van 9.00 t/m 15.00 uur. :) Opzich wel fijne tijden, want velen andere mensen moeten van 12.00 t/m 18.00 uur stage lopen, en dan ben je al snel een hele dag kwijt..

Het enige nadeel is dat we een stageverslag moeten schrijven, en geloof me: Het is echt heel veel! En het moet voor 26 november af zijn, dus ik moet écht op tijd gaan beginnen (lees: niet uitstellen). En alsof dat niet genoeg is moeten we ook nog eens een presentatie houden voor docenten en alle ouders (van 2 klassen). Grrrr -.-
Hebben jullie weleens zo'n soort stage gelopen?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.