Hexakosioihexekontahexafobie en meer...



Jullie hebben vast iets van waar gaat dit over, nou dit artikel ga ik het hebben over fobieën. Iedereen is wel ergens bang voor, maar bang zijn voor iets betekend niet dat je gelijk een fobie hebt. Fobieën gaan meestal veel verder. Hoogtevrees (acrofobie) en bang zijn voor naalden (belonefobie) kennen jullie vast wel. Maar ik weet bijna zeker dat jullie niet weten wat de fobie hierboven is, nou hexakosioihexekontahexafobie is het bang zijn voor het getal 666. En zo zijn er nog vele andere rare fobieën...

Chrometofobie / chrematofobie - angst voor geld
Je kan je toch niet voorstellen dan je angst hebt voor geld? Hoe koop je dan dingen? Natuurlijk heb je een creditcard en dat soort dingen.

Dextrofobie - angst voor dingen aan de rechterkant van het lichaam.
Wow, deze is gewoon vreemd!

Francofobie - angst voor of afkeer van alles wat met Frankrijk of de Franse taal te maken heeft.
Deze fobie heb je ook voor Engeland, Japan, Rusland en vast nog wel meer landen.



Rhabdofobie - angst om geslagen te worden met een stok of een stafinstrument wat als stok kan fungeren.

Papafobie - angst voor de paus.

Scopofobie / scoptofobie - angst om aangestaard te worden.

Tapinofobie - angst om besmettelijk te zijn.

Venustrafobie - angst voor mooie vrouwen.
Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus...

Nou heb ik een vraagje voor jullie: Wat denken jullie dat nomatofobie is?


Liefs Fleur

p.s. Tip! Hier kan je nog veel meer fobieën vinden dan die die ik genoemd heb ;)

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.