Allergieën & stuff

Tumblr_lb3idadgwp1qc78uuo1_400_large
Ik haat het zwaar, allergieën! Het is iets waar je gewoon héél lang mee zit en wat vaak met heel veel moeite te bestrijden is.. Ikzelf heb ook een paar allergieën die ik met jullie wil delen, en vooral nu de winter begint heb ik er vaak meer last van. Een paar allergieën zijn echt onderzocht met bloedonderzoeken enzo, maar ik merk zelf ook wel dat ik op sommige andere dingen overgevoelig reageer.
  • Ik ben allergisch voor dieren, dan eigenlijk de haren/veren/vacht van dieren.. Ik krijg, nadat ik een dier heb geaaid en dan aan me huid zit, gélijk rode bultjes en hevige jeuk. Ook als ik aan me ogen zit worden ze dik, rood en waterig. Deze allergie heb ik al meer dan 10 jaar, en gelukkig wordt het steeds minder.. (ik zat vroeger zelfs één weekje in het ziekenhuis hierdoor)
  • Ik ben 'allergisch' voor zure vruchten (denk aan: Kiwi, Ananas, Perzik etc.). Mijn mond en tong gaan dan jeuken, worden rood en krijgen mini-bultjes.. -.-
  • Mijn huid is een soort van allergisch, eigenlijk gewoon overgevoelig voor alcohol en parfum. Ik kan écht geen product met dit in zich op me gezichtshuid aanbrengen.. Het wordt dan rood, jeukerig en droog. Mijn oogleden zwellen dan ook echt op..
  • En nu ik toevallig wat op internet lees denk ik ook dat ik winterallergie heb. En nee, het betekent niet dat je niet tegen winter kan.. ;p Het houdt gewoon in dat je haast de hele winter door verkouden bent (en eventueel ook ander jaargetijden), maar dat het niet minder of heftig wordt.. Maar wel net genoeg om me dood te irriteren! :(
Zozoo, dat waren nog best wel wat allergieën.. Gelukkig niet al te erge hoor! :) Ik vind toch het meest irritant dat ik haast geen beautyproducten op mijn gezicht kan gebruiken, ik gebruik nu eigenlijk alleen Neutral van de crème's! ;o Nog andere tips?? En heb je zelf allergieën, zo ja welke?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.