Model geweest voor visagie-examen

Ik werd maandagavond ineens gebeld door mijn kennis met de vraag of ik tijd en zin had om als 'model' te spelen voor haar proefexamen als visagiste. Het proefexamen was gisteravond al en haar echte model had last-minute afgezegd. Nou, hell yeah dat ik zin had! Ik was van plan om een ander artikel te plaatsen voor vandaag, maar aangezien het proefexamen toch langer duurde en interessanter was dan ik had verwacht heb ik hier maar een artikel aan geweid.. ;)

Om half 7 ('s avonds hoor) moest ik daar zijn en zou het examen beginnen. En iedereen die mij kent weet wel dat ik altijd op de laatste minuut (of net wat later) aankom. 'Gelukkig' was ik er echt precies half 7. Het proefexamen kon beginnen! Er werd streng aan de regels van het echte examen gehouden: Mobiel moest uit (deed niemand overigens), je mocht niet hardop praten, je had precies 60 minuten en je kon geen vragen stellen (al werd dit wel soms gedaan).

Als eerst werd ik door mijn kennis opgemaakt, in het thema 'mannequin'. Dat is geschikt voor modellen van haute couture, de make-up wordt zwaar opgebracht omdat door de felle lampen van de catwalk veel make-up wegvalt.

Dit is het resultaat van één uur in de 'stoel' te hebben gelegen.
Sorry voor de mobiel kwaliteit, ik was mijn camera vergeten. De -visagiste in opleiding- kreeg hiervoor een 7- als cijfer. Mijn lippen waren nog niet genoeg ingekleurd en wenkbrauwen juist te veel. Ik schrok toen ik de combinatie blauwe ogen + felle lippen zag, maar ergens is het ook wel leuk toch? Echt niet dat ik dit ooit op ga doen, maar voor een keertje is het wel wat.

Dan was het beurt aan iemand anders. Iedereen moest twee plaatsen opschuiven, en door die werd je dan in een thema opgemaakt in 40 minuten. De thema die speciaal bij mij werd aangewezen was 'jaren 40'.
Deze look haalde ik er niet af tot ik thuis was, zo kon ik toch nog foto's maken. ;) De -visagiste in opleiding- kreeg hiervoor een 7,5 als cijfer. De oogschaduw mocht íets lichter en het eyeliner lijntje mocht aan het einde dikker zijn en er zou eigenlijk een wing aan moeten zitten.
Wat wel grappig was is dat de vrouw eerst van plan was om nepwimpers bij mij op te doen. Maar toen ze mijn eigen wimpers zag wou ze dat niet meer doen, ze geloofde niet dat ze zo lang konden zijn haha! Deze look vind ik wel heel leuk, en het staat ook zo schattig met de roze wangetjes..

Al met al een super avondje! Ik zou het zo weer doen.. Ik had verwacht dat ik me zou vervelen in de bijna 2 uur dat ik in de stoel zat, maar nee hoor! Stiekem hoop ik dat de echte model bij het examen ook afzegt. ;)

Welke look vind jij het mooist en ben jij weleens zo uitgebreid opgemaakt?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.