Horrors I've remembered

Zelf heb ik een haat-liefde relatie met horrorfilms. Ik durf ze niet te kijken, maar ik wíl ze wel zien! Alleen kijk ik ze dan ook nooit, hell no. Maar met vrienden vind ik het dan wel leuk om ze te zien, eigenlijk vind ik dat ook de enige genre die echt geschikt is voor een geslaagde filmavond. ;)
Nu heb ik aardig wat filmavonden meegemaakt en dus heel wat horrorfilms gezien. Een paar van deze zijn me echt bijgebleven, gewoon door de hoge dosis creepy of het acteertalent van de spelers. Vandaag dus een overzicht van de horrorfilms die mij het meest zijn bijgebleven..

De film 'drag me to hell' is een horror die gaat over een vrouw die vervloekt wordt omdat ze een oude vrouw uit haar huis heeft moeten zetten. Haar leven verandert in een hel en er gebeuren onwijs freaky dingen.
Deze film is me bijgebleven door de schrikmomenten en de enge beelden die erin voorkwamen. God wat ben ik vaak geschrokken tijdens deze film! Soms is hij iets lachwekkend, maar dat is juist leuk om even bij te komen.

The Orphan was dan geen horror met enge beelden en schrikmomenten, maar met een sterk verhaal. Het gaat over een negenjarig meisje dat wordt geadopteerd door een jong stelletje, dit meisje lijkt onschuldig maar is totaal niet wie je denkt dat ze is..
Het verhaal is heel apart, zo goed geacteerd en erg onvoorspelbaar. Een must-see dus! ;)

The Others is een duistere en aparte film. Het gaat over een vrouw met twee zieke kinderen, de kinderen zijn namelijk allergisch voor licht. Op een dag kloppen een paar mensen aan met de vraag of ze kunnen helpen in het huishouden, maar deze mensen houden at achter..
Ik heb deze film 2x gezien, en ik wil hem nog wel eens zien. Het is perfect geacteerd en je wilt er naar blijven kijken. Er zitten soms schrikmomenten in, maar er komen geen enge dingen in voor..

El Orfanato (ja zo heet deze film eigenlijk) is een best wel leuke horrorfilm. Het gaat over een vrouw die terugkeert naar haar oude weeshuis met haar zoontje om haar jeugd op te pakken. Haar zoontje leert hier 'geestevrienden' kennen waarmee hij bizarre spellen speelt.
Het is een erg duistere film, maar met lekker wat humor en drama. Er zit heel wat spanning in en is goed geacteerd.. *hij is trouwens spaans gesproken*

'Mirrors' gaat over een nachtbewaker die een oude warenhuis moet bewaken. Hij merkt dat er iets niet klopt met de spiegels in dat warenhuis, langzaamaan blijkt dat het niet alleen aan die spiegels ligt..
De film bevat wat gore scènes en spannende (schrik)momenten. Zo'n apart verhaal vond ik het, ik denk dat ik het 2x moet zien voordat ik het helemaal snap.

The Sixth Sense is gewoon een prachtige film! Het gaat over een jongetje die zijn hele leven lang al dode mensen ziet. Hij krijgt een psychiater toegewezen van zijn moeder, maar of dat nou helpt..
Het acteerwerk in deze film is perfect, echt wauw. Ook het verhaal is heel mooi, de film zit gewoon super in elkaar..

Hou jij van horror's? En welke (horror)film is jou het meest bijgebleven?

Liefs Dajana

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.