Praag, here I come !



In de kerstvakantie ga ik 3 dagen naar Praag! Ik vertrek in de ochtend van de 27ste (met de auto) en ga helaas net vóór oud en nieuw weg om het in het trouwe Nederland te vieren. x) Maar het lijkt me toch wel mooi omdat alles nog in de kerstsfeer is. :D

Wist je dat?!

De afstand tussen Nijmegen (ja, daar woon ik) en Praag = 850 km. Dat is ongeveer 8 uur rijden..

De nationale munteenheid is de Tsjechische Kroon (CZK). Uitgerekent is: 267 kroon = 10,- euro.

In Praag kan je voor weinig geld een erg leuke avond hebben. In de Karmelitská betaal je meestal niet meer dan een euro voor een biertje en je beleeft het echte Praag!

"Spuug niet onder de tafel, je vrienden kunnen daar liggen" is een bekende uitdrukking in Tsjechie. Wat een uitspraak! snap ik hem?

De meeste bars in Praag gaan wel om 23.00 uur dicht.

Shoppen!

En ik zat te kijken naar leuke winkeltjes en dit lijkt me wel wat:
Het beroemde modehuis Versace heeft een prachtige vestiging in Praag.
&&
Red or Dead is een supertrendy klein Brits designwinkeltje. Razend populair bij hip Praag!

En wauwie wat ga ik lekker shoppen, daar is alles echt veel goedkoper!! ( denk ik )

Heb ik je al verteld waar we overnachten?

Ik verblijf in Aquapalace. Het grootste waterhotel in Europa. :D

Omschrijving zwembad(en):

Direct naast het hotel (met een loopbrug verbonden) ligt Aquapark Praag, een gigantisch groot overdekt waterparadijs van ca. 9200 m² met o.a.:
• 3 grote zwembaden • golfslagbad • kleuterbad • kinderbad met speeltjes • koraalbad met zicht op een prachtig aquarium • 6 waterglijbanen • 3 openglijbanen • 350 m. slow river • 100 m. speed river • koraalbar met zandstrand en zitjes • jacuzzi's • onderwatermassages • apart duikbad waar introductielessen mogelijk zijn • rustruimte • buiten zijn er verschillende zwembaden en ligbedden.

En tegen betaling is er ook nog:

• wifi • wellnesscentrum met massages, solarium, diverse sauna's, Turks stoombad, tepidarium, Kneippbad, jacuzzi, relaxruimte en beautysalon.

De speciale dingen:

Jazzy lounge • lobbybar • restaurant met ontbijtbuffet en keuzemenu of buffet • professioneel fitnesscentrum • liften

Ik ben echt zó blij dat we naar Praag gaan en naar zo'n superluxe hotel. We gaan namelijk elk jaar naar Bosnie en dit is voor het eerst in 10 jaar ofzo dat we buiten die streek gaan. x)





xx Dajana

PS: heb je de enquete al ingevult?

About us..

Mijn foto
Live with Lipstick
Wij, Fleur (16) en Dajana (15), hebben deze blog opgericht. Wil je meer weten over ons? Klik dan op 'About us' in de balk hierboven.. Deze blog heeft je dagelijkse dosis makeup, fashion en lifestyle. We proberen elke dag te updaten en vinden het leuk als jullie reacties achterlaten. Have fun!
Mijn volledige profiel weergeven

Archief

Menu

Mogelijk gemaakt door Blogger.